Click & Win!
Let your journey begin!Κάνε Register και κέρδισε μοναδικές προσφορές για Shopping!

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Τελικοί Προορισμοί:

Στην Ελλάδα, ένας από τους γνωστότερους μύθους είναι αυτός της γοργόνας με το όνομα «Θεσσαλονίκη». Η Θεσσαλονίκη ήταν αδελφή του Μέγα Αλέξανδρου και μετά το θάνατό της έγινε γοργόνα.

Ζούσε στο Αιγαίο Πέλαγος και όποτε συναντούσε ένα πλοίο ρωτούσε τους ναυτικούς: «Ζει ο Βασιλιάς Αλέξανδρος;».
Αν οι ναυτικοί έδιναν τη σωστή απάντηση, της έλεγαν δηλαδή «Ζει και βασιλεύει και τον κόσμο κυριεύει», η γοργόνα χαιρόταν τόσο πολύ, που ηρεμούσε τα νερά και τους ευχόταν καλό ταξίδι.
Αν όμως οι ναυτικοί έδιναν οποιαδήποτε άλλη απάντηση, η Θεσσαλονίκη οργιζόταν και ξεκινούσε μια τεράστια καταιγίδα που βύθιζε το πλοίο αύτανδρο!

Το μύθο της γοργόνας τον συναντούμε σε πολλά μέρη του κόσμου και σε διαφορετικές εποχές. Στις περισσότερες ιστορίες οι γοργόνες, όπως και οι σειρήνες, παρουσιάζονταν σαν πανέμορφα πλάσματα με εξαίσια φωνή. Ανάλογα όμως με τον τόπο και την εποχή, οι μύθοι για τις γοργόνες διαφέρουν. 

Στοά Ειδώλων

Γνωστή στη Θεσσαλονίκη είναι η λεγόμενη Στοά των Ειδώλων ή των Μαγεμένων ή των Incantadas, στη σεφαραδίτικη γλώσσα, της ύστερης ελληνιστικής περιόδου.

Στοά των Ειδώλων ονομάστηκε από τους χριστιανούς κατοίκους της Θεσσαλονίκης και Μαγεμένες από τους Σεφαραδίτες, τους Ισπανοεβραίους που ήρθαν στη Θεσσαλονίκη από την περιοχή Sepharadh της Ισπανίας, όπου ήταν εγκατεστημένοι πριν το διωγμό του 1492 που επέβαλλαν οι Ισπανοί βασιλείς Φερδινάνδος και Ισαβέλλα.
Εξάλλου, η Στοά των Ειδώλων – ό,τι, τέλος πάντων, είχε απομείνει από το μνημείο που είχαν ανεγείρει οι Ρωμαίοι για να στολίσουν τη νότια είσοδο στο Forum, από τη μεριά της σημερινής Εγνατίας – βρέθηκε να είναι  ενσωματωμένη στο σπίτι του πλούσιου εβραίου υφασματέμπορου Λιάτσι Αρδίτη, στη συνοικία Rogos, στη βόρεια πλευρά της Εγνατίας, από την Παναγία Χαλκέων ως την περιοχή των λουτρών «Παράδεισος».

Το 1753 ο βρετανός ζωγράφος James Stuart (1713-1788)  και ο αρχιτέκτονας και αρχαιολόγος Nicholas Revett (1720-1804), με τη μεσολάβηση του βρετανού προξένου, επισκέφθηκαν το σπίτι.
Τα ανάγλυφα αφαιρέθηκαν (από τον παλαιογράφο Εμμανουήλ Μίλερ) και μεταφέρθηκαν στη Γαλλία το 1864, ενώ το σπίτι και τα κατάλοιπα του μνημείου στη Θεσσαλονίκη χάθηκαν στην πυρκαγιά του 1917.

Στους αμφίπλευρους ανάγλυφους πεσσούς  αναγνωρίζονται (σύμφωνα με την αναπαράσταση των Stuart και Revett) στη μια πλευρά οι μορφές μιας Νίκης, της Αύρας, ενός από τους Διοσκούρους, του Γανυμήδη με τον Αετό-Δία.
Στην άλλη πλευρά γοητεύουν οι παραστάσεις μιας Μαινάδας, του Διόνυσου, της Αριάδνης και της Λήδας με τον Κύκνο-Δία. Ποιον ακριβώς μύθο αφηγούνταν οι μορφές αυτές που κοσμούσαν, προφανώς, ένα από τα πιο σημαντικά δημόσια κτήρια της πόλης, παραμένει άγνωστο. Έπειτα, μήπως δεν πρόκειται για την αφήγηση ενός μόνο μύθου; Μήπως πρόκειται για υπαινικτική αναφορά σε περισσότερους;

Οι φιγούρες της στοάς συνοδεύτηκαν από έναν ιστορικά ανακριβή μύθο των βυζαντινών χρόνων μέχρι την αρπαγή και τη μεταφορά τους στη Γαλλία.
Σύμφωνα με τον μύθο αυτό, ο Μέγας Αλέξανδρος ζήτησε ενισχύσεις από τον βασιλιά της Θράκης για την πανελλαδική εκστρατεία που ετοίμαζε εναντίον των Περσών.
Ο θράκας βασιλιάς κατέφθασε στη Μακεδονία με όλη του την οικογένεια, αλλά από τις πρώτες κιόλας μέρες αντιλήφθηκε τις ερωτικές σχέσεις που είχε συνάψει ο Αλέξανδρος με τη γυναίκα του. Έβαλε λοιπόν να κάνουν μάγια στον μακεδόνα βασιλιά ακριβώς την ώρα που θα διέσχιζε τη στοά προς τα διαμερίσματα της γυναίκας του. Ο Αλέξανδρος το πληροφορήθηκε και εκείνο το βράδυ δεν την επισκέφθηκε. Η βασίλισσα που ανυπομονούσε, ανησύχησε, βγήκε στη στοά να τον προϋπαντήσει και απολιθώθηκε. Την ίδια τύχη είχε και ο βασιλιάς και η συνοδεία του που βγήκαν, για να δουν τα αποτελέσματα της μαγείας.


登录或注册发表留言和图片 Login/Register

Αναρτήσεις από χρήστες

Δείτε Επίσης

Αθήνα - Ευρύτερη περιοχή

Ναύπλιο

X